O analiză publicată de La Stampa schimbă tot ce știam despre membrii generației Z. Aceștia sunt amabili, informați și capabili să folosească internetul pentru a manifesta empatie cu oamenii dragi din anturaj. Deși sunt avizi utilizatori ai rețelelor de socializare, nu au nevoie de influenceri pentru a ști ce să cumpere sau spre ce servicii să se orienteze. Doar 17% dintre participanții la studiu au încredere în influenceri.

Generația Z mai este supranumită Digitalii, pentru că în cea mai mare parte a vieții lor, tinerii cu pricina au avut acces la internet, telefoane inteligente, streaming. Ei reprezintă prima generație ”conectată permanent la internet”. Se pare însă că accesul la internet nu i-a alienat de familie, cum ai fi poate tentat să crezi.

În schimb, ei continuă să fie dependenţi de mamă și de tată. Atunci când au nevoie, adolescenţii din generaţia Z primesc informații despre probleme economice folosind canale diversificate atât online, cât și offline, însă, în final, prevalează influența care provine din cercul familial.

Liderii de opinie pentru membrii generației Z sunt prietenii și experții într-un anumit domeniu. Aceștia au fost definiți ca fiind relevanți pentru 34%, respectiv 33%, dintre participanții la studiu. Pe locul trei, pentru cei sub 20 de ani, se află părinții, cu aproximativ 25% dintre tineri afirmând că-și iau referințele în viață de la mama sau de la tata. Jurnalismul este privit de asemenea cu ochi buni de aproximativ 20% dintre tineri.

Influencerii, de la care membrii generației Z apreciază în principal capacitatea acestora de a filtra și traduce fluxurile de informații (lucrează ca brokerii), sunt considerați puncte de referință de doar 17% din eșantionul intervievat. Pe de altă parte, 57% din eșantion consideră că activitatea de influencer este o profesie reală și 30% ar dori să adopte în viitor această carieră.

Cercetarea din spatele valorilor de mai sus are bazele în cadrul Opinion Leader 4 Future. Acesta este un proiect de trei ani lansat în Italia de Universitatea Catolică prin Almed (Liceu specializat în Media, Comunicare și Divertisment) în colaborare cu Banca Credem (Credito Emiliano). Are ca scop studierea relevanței și rolului noilor lideri de opinie din peisajul comunicării și informației.