Asociațiile patronale din domeniu spun că, în perioada stării de urgență, ponderea transporturilor ilegale a crescut, deoarece în privința lor nu s-au extins restricțiile.

„Taximetria internațională ca invenție pur-autohtonă precum și necesitățile diasporei de a expedia colete rudelor sale servesc drept instrument de mușamalizare a activităților ilegale ale mai multor persoane care s-au autointitulat „transportatori”. Numărul unităților de transport antrenate în activitățile ilegale de transportare a călătorilor în trafic național și internațional este alarmant. Am solicitat în repetate rânduri de a fi stopate activitățile ilegale care duc la ruinarea ramurii transporturilor și pun în pericol existența a mii de locuri de muncă legale”, se spune într-un comunicat de presă.

„Acum când au fost înregistrate unele succese în domeniul combaterii ilegalităților și au fost sancționați mai mulți transportatori iliciți, inlcusiv prin ridicarea placuțelor cu numerele de înmatriculare, asistăm și la protestele celor care activează în afara cadrului legal. Motivul utilizat de protestatari- restricțiile de circulație impuse de țările UE, nu are nici o legătură cu sancțiunile aplicate de ANTA față de ei”, mai spun asociațiile patronale.

Aceastea solicită autorităților publice să manifeste maximă prudență la examinarea cerințelor „transportatorilor” de la punctul de trecere a frontierei Leușeni.

„Sperăm că după adoptarea unor decizii în privința lor nu vor fi nevoiți să protesteze transportatorii legali”, se mai arată în comunicat.

Potrivit asociațiilor patronale, transporturile ilicite reprezintă o amenințare gravă pentru ramura transporturilor din Republica Moldova. Actualmente bugetul pierde în jur de 40 la sută din incasările pe care ar putea să le înregistreze de la operatorii de transport din cauza existenței unei rețele bine organizate și dirijate de transport ilicit.