„Este nevoie de multe investiții la moment ca să putem în câțiva ani să reabilităm această întreprindere. Investițiile trebuie făcute în primul rând în parc, unități, utilaje și spațiile în care se lucrează, în blocul adiministrativ, vedeți ce dezastru este”, a spus Chironda.

Viceprimarul insistă că cea mai rapidă și ieftină soluție în rezolvarea problemei lipsei transpotului public, este achiziționarea și asamblarea autobuzelor din Belarus, deoarece transportul pe diesel, este cel mai accesibil.

„Ne propunem să achiziționăm aceste autobuze sub forma asamblării lor aici și asta este la moment soluția cea mai rapidă și cea mai ieftină. Eu nu știu dacă cineva are o soluție mai rapidă cu bani mai puțini să cumpere autobuze. Dacă vorbim de asamblare nu putem să asamblăm autobuze, decât cele din Belorus, acesta este acordul pe care noi îl avem”, a menționat Chironda, specificând că astfel s-ar investi și în Parcul Urban de Autobuze.

Din 143 de autobuze, 100 au deja termenul depășit de exploatare

Parcul Urban de Autobuze gestionează 23 de rute și deține 143 de unități de transport, zilnic la linie ies 91 de autobuze. Din cele 143 de autobuze doar 31 sunt dotate cu aparate de aer condiționat, iar 100 de autobuze și-au depășit demult termenul de exploatare, care este de doar 8 ani. Cel mai vechi autobuz din parc are peste 22 de ani și are 2 milioane de kilometri deja parcurși, acest autobuz are deja trei termene depășite de exploatare.

Director interimar al Parcului Urban de Autobuze, Ghenadie Zadeseniț susține că la moment parcul se află într-o stare dezastruoasă și pentru reabilitarea lui este nevoie de resurse financiare, dar suma exactă nu se cunoaște deocamdată.

În fiecare an întreprinderea înaintează la consiliul municipal demersuri pentru procurarea unităților de transport noi, însă consiliul municipal refuză să exameneze demersurile, susține directorul interimar.

Chirtoacă: Fraudă marca Ceban și PSRM

Vineri, 6 martie, Consiliul Municipal Chișinău (CMC) nu a susținut inițiativa primarului Ion Ceban de a-i oferi edilului împuterniciri pentru a negocia achiziționarea a 100 de autobuze pentru transportul public din capitală. Astfel primarul a anunțat că marți, 10 martie la orele 8:30 la ședința consiliului se va discuta doar despre autobuze, „așa cum vor PAS și DA”.

Fostul primar, Dorin Chirtoacă a criticat inițiativa primarului legată de cumpărarea de autobuze din Belarus, specificând că reprezintă o fraudă.

„Noi avem și asamblăm troleibuze pe baterii, în Europa interzic diesel-ul, iar la noi abia vor să-l aducă”, comentează fostul primar.

„Dovada cum Ceban și PSRM vor să ne bage prin fraudă într-un proiect de asamblare de autobuze diesel, poluante, care să ne coste 42 de milioane de Euro, față de 32 milioane de Euro, cât ne-ar costa asamblarea în continuare a troleibuzelor pe bază de baterii, care pot ajunge oriunde în oraș, în suburbii, precum și în raioanele învecinate: Ialoveni, Anenii Noi, Strășeni și chiar Hâncești”, a scris liderul PL pe Facebook.