Contractul prin care fiul procurorului general al Rusiei, Igor Chaika a preluat 51 la sută din Media Invest Service de la omul de afaceri Vadim Ciubară a fost semnata la 27 decembrie, scrie openmedia.io, la doar o zi după ce președintele R. Moldova, Igor Dodon, declara că cele două posturi TV urmează să aibă proprietari din Rusia.

Sediul „Accent” TV și „Primul în Moldova”, cumpărat în 2018

Postul de televiziune „Primul în Moldova” a început, din acest an, să retransmită emisiunile postului de televiziune rusesc „Pervîi Canal”. „Accent” TV și „Primul în Moldova” sunt gestionate de „Telesistem TV” SRL, care, din 2015, este proprietatea firmei rusești „Media Invest Service”, fondată și administrată de moldoveanul originar din Bălți, Vadim Ciubară. Compania rusească a fost înregistrată la Moscova în martie 2015 și are un capital social de doar 10 mii de ruble rusești.

În decembrie 2018, Vadim Ciubară a procurat un spațiu nelocativ cu o suprafață de 777 m.p. pe str. Sciusev din Chișinău, acolo unde își desfășoară activitatea postul TV „Primul în Moldova”. Un asemenea spațiu costă, la preț de piață, peste jumătate de milion de euro.

Documentele privind înregistrarea companiei „Telesistem TV” arată că aceasta a aparținut, până în 2015, tot unei firme din Rusia, „Volga Export”, care a cumpărat-o în 2013 cu 30 de mii de euro, dar a vândut-o în 2015 lui Vadim Ciubară cu doar 12 mii de ruble rusești (aprox. 170 euro).

Aceleași documente arată că, din 2015, „Media Invest Service” a fost reprezentată în R. Moldova de către Vadim Filipov, membru CEC desemnat de PSRM, reprezentant al altor companii afiliate socialiștilor. Filipov a deținut procură generală și putea lua orice decizie în locul proprietarului, aflat la Moscova.

În noiembrie, firma lui Ciubară a preluat compania care gestionează ok.ru și mail.ru în Moldova

În luna noiembrie 2019, compania rusească Media Invest Service, fondată de Vadim Ciubară, a preluat și compania „Media Contact” SRL, cea care se prezintă drept entitatea care gestionează site-urile și rețelele de socializare cu cel mai mare impact din Moldova.

„Media Contact” este reprezentantul regional al „Mail.Ru Group” în Moldova. „Noi oferim servicii de plasare a publicității pe cele mai populare site-uri din Moldova: Mail.ru, Odnoklassniki.ru, Мой Мир, VK, Noi.md, Unimedia”, se menționează pe site-ul casei de publicitate Media Contact, preluată recent de firma lui Ciubară.

Finii finilor lui Dodon și o pistă – Elveția

În afară de această companie, Vadim Ciubară nu are înregistrate pe numele său alte firme active în Federația Rusă. În vârstă de 39 de ani, Ciubară a fost unul dintre cei câțiva apropiați care l-au însoțit, în 2017, pe Igor Dodon pe muntele Athos. Este originar din Bălți, acolo unde locuiește mama sa, numele căreia apărea în anii 2000 în presa din România pentru o tranzacție care viza o tranzacție din Iași.

În august 2017, Igor Dodon și o parte din cei mai importanți oameni din anturajul său au fost pe muntele Athos. Printre ei a fost și Vadim Ciubară

Noul proprietar majoritar al Media Invest Service, partener de afaceri cu fratele președintelui R. Moldova, Igor Dodon

În ultimii ani, Alexandru Dodon, fratele președintelui R. Moldova Igor Dodon, a cochetat cu politica, iar mai recent – cu afacerile. A candidat, fără succes, la funcția de primar de Călărași, a fost asistent al deputatului Mudreac, iar în ultimul an s-a lansat, vertiginos, în afaceri. 

Mai întâi, la 18 iulie 2019, Alexandru Dodon obține o cotă parte de 15% din firma „Arhpley Development”, înregistrată la Moscova. Compania a fost fondată acum câțiva ani, iar unul dintre proprietari este Igor Chaika, fiul milionar al controversatului procuror general al Rusiei, Iurii Chaika.

Mai întâi, la 18 iulie 2019, Alexandru Dodon obține o cotă parte de 15% din firma „Arhpley Development”, înregistrată la Moscova. Compania a fost fondată acum câțiva ani, iar unul dintre proprietari este Igor Chaika, fiul milionar al controversatului procuror general al Rusiei, Iurii Chaika.

Joi, 26 decembrie, în cadrul unei emisiuni de la postul de televiziune N4, președintele R. Moldova, Igor Dodon, declara că, în curând, postul de televiziune „Primul în Moldova”, afiliat Partidului Socialiștilor, va avea proprietari din Federația Rusă.

Ziardul de Gardă