„Spre deosebire de alte tipuri de anxietate, acesta are un declanşator extern destul de evident şi tinde să apară anual”, explică Dr. Clare Morrison pentru Healthline.

Multe persoane nici nu-şi dau seama cât de comună este această afecţiuni şi, în plus, poate că nici nu-şi dau seama de ea, dar din fericire poate fi prevenită.

Anxietatea de toamnă: simptome

- proastă dispoziţie şi depresie

- anxietate şi îngrijorare excesivă

- iritabilitate

- letargie, senzaţie de oboseală, senzaţie de somn

- lipsă de interes în privinţa activităţilor de zi cu zi

„Una dintre cauze este reducerea expunerii la lumina soarelui, care duce la scăderea nivelului de serotonină. Acest hormon important afectează dispoziţia, apetitul şi somnul. Totodată se resimte şi o creştere în hormonul melatonină, care tinde să ne facă să ne simţim somnoroşi şi depresivi”, explică Morrison.

Indiferent care este declanşatorul anxietăţii tale în această toamnă, iată cinci modalităţi prin care o poţi preveni:

Ieşi din casă. Încearcă să petreci cât mai mult timp afară, mai ales atunci când este soare. Recomandat este să ieşi la răsărit pentru a elimina starea de oboseală pe timpul zilei.

Fă exerciţii în fiecare zi. Ideal este să te antrenezi în fiecare zi cel puţin 30 de minute. În fond, fiecare studiu care vorbeşte despre beneficiile activităţilor fizice menţionează o îmbunătăţire a dispoziţiei.

Fă schimbări în dietă. Toamna este perioada ideală din an în care să te gândeşti la alimentele pe care le poţi consuma, pentru că te poţi bucura de preparatele preferate, de la supele de sezon, până la mâncărurile gătite.

Începe noi proiecte. Pentru că toamna înseamnă totodată şi noi începuturi, poţi începe să faci lucruri noi: alege un nou proiect, fă schimbări în casă, în grădină, reorganizează-te.

Cere ajutorul unui specialist. Cu ajutorul terapiei anxietatea poate fi rapid tratată, mai ales că specialistul îţi poate prescrie antidepresive, scrie CSID.