Potrivit lui Valeriu Pașa, starea drumurilor s-a înrăutățit dramatic, iar traseele, reparate în anii 2009-2 010, necesită NOI reparații. În plus, alte porțiuni care trebuiau să fie modernizate, așa și au rămas.

Valeriu Pașa spune că am ajuns într-o asemenea situație pentru că impozitele achitate de cetățeni nu ajung în fondul rutier.

Chiar dacă ajung la destinație, banii nu sunt gestionați corect și de cele mai dese ori sunt furați.

Tot din lipsă de fonduri, de cele mai multe ori drumurile ajung să fie plombate, pentru că ar trebui să fie alocați bani suficienți nu doar pentru reparație, dar și pentru întreținerea infrastructurii, spune Valeriu Pașa.

Cele mai multe drumuri se repară în campania electorală și totul se face în grabă, pentru a nu dezamăgi electoratul, cel puțin așa s-a procedat pe timpul fostei guvernări, spune Valeriu Pașa, făcând referire la proiectul „Drumuri Bune pentru Moldova.

Expertul susține că fosta guvernare a dat greș, pentru că a învestit mai puțin în drumurile naționale.

Pentru ca drumurile sa fie modernizate, este nevoie de voință politica, iar strategiile de dezvoltare a sectorului trebuie respectate, a subliniat expertul Watchdog.

Pentru reparația drumurilor, în anul 2019 în fondul rutier a fost alocat un milion 24 mii de lei, iar pentru Programul de reparație a drumurilor publice naționale (în limitele localităților), locale, comunale și a străzilor au fost alocate 950 de mii de lei. Din totalul de aproape 500 de mii de lei, oferiți pentru întreținerea drumurilor, s-au executat lucrări în valoare de 388 de mii de lei.