De ce Harunjen trebuie să demisioneze și să fie anchetat penal?
Pentru că majoritatea reformelor structurale făcute sub controlul PD în ultimii ani au fost folosite pentru instaurarea controlului personal asupra instituțiilor pretins reformate de către Vlad Plahotniuc.
Vă rog să atrageți atentie - personal, nu politic.
În această listă de „reforme” se regăsește în primul rând noua lege a procuraturii și așa numita „optimizare a instanțelor judecătorești”.
Prima i-a permis lui Vlad Plahotniuc să numească un procuror general servil și fidel personal pentru un termen de 7 ani (!) și să transforme procuratura într-un sistem de persecutare politică și șantaj care a adus beneficii enorme lui Vlad Plahotiuc, asociaților săi și PD-ului.
În acest sens, amenințarea cu urmărirea penală a primarilor și consilierilor locali a creat un „record” nou în Europa. PD și-a mărit rândurile aleșilor locali, fără alegeri (!), de la 260 de primari la peste 700 și, evident, s-a ales cu mii și mii de consilieri locali „noi”. Mai mult, Moldova a devenit țara persecuțiilor și deținuților politici, grație fricoșilor în epoleți, cărora le place să se numească procurori.
Procuratura Generală a fost cel mai important organ în procesul de uzurpare a puterii în stat, proces care a început în 2010 și nicidecum în 2015, precum crede majoritatea.
În timp ce Filat s-a lăcomit să obțină controlul personal, nu politic (!), asupra fiscului și MAI-ului, inclusiv asupra Poliției de Frontieră, care i-au adus venituri de milioane, Plahotniuc a investit în achiziția procurorului general și CNA, instituții care, la momentul potrivit, au lichidat concurenții săi politici și i-au permis să evite răspunderea penală pentru spălarea zecilor de miliarde de dolari și furtul miliardelor din rezervele Băncii Naționale.
PG, CNA și Banca Națională sunt organele care au contribuit, acoperit, facilitat și protejat beneficiarii și executorii laundromatului rusesc și furtului din rezervele BNM (furtul miliardului).
În același timp trebuie să înțelegem că anume Procuratura Generală, în frunte cu Harunjen, MAI, în frunte cu Jizdan, și Poliția de Frontieră, în frunte cu Lecari, au permis și au acoperit plecarea lui Vlad Plahotniuc și a lui Ilan Șor din Republica Moldova.
A doua „reformă”, și anume „optimizarea instanțelor judecătorești”, a constat în reducerea pe hârtie a numărului judecătoriilor de primul nivel de la 43 la 15.
Acest proces de „reorganizare” a presupus realegerea tuturor președinților de instanță. Această „realegere” a fost făcută de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), care, din câte înțelegeți, la acel moment era controlat practic integral de Plahotniuc. Frumos, nu?
Așa Plahotniuc și oamenii lui au finalizat preluarea controlului asupra tuturor instanțelor judecătorești din țară. Curțile de Apel și CSJ au fost preluate anterior, începând cu 2010.
Oamenii bine informați îmi spuneau că majoritatea președinților noi erau numiți de CSM după o întâlnire personală cu Vlad Plahotniuc.
Așa un sistem nu poate fi transformat în unul independent peste noapte, e nevoie de decizii dificile și reforme drastice, inclusiv de reevaluare profesională și de integritate a tuturor ofițerilor și procurorilor.
Începutul acestui proces de reformare presupune, în primul rând, demisia oamenilor servili lui Vlad Plahotniuc.
HARUNJEN trebuie să demisioneze de urgență. Dacă nu vrea să demisioneze de bună voie, lucru de care ne-am convins, atunci trebuie demis de către Parlament!
În acest sens, există toate temeiurile și argumentele necesare, Parlamentul are nu doar posibilitatea juridică să facă acest lucru - majoritatea parlamentară și-a asumat OBLIGAȚIA să-l demită pe Harunjen când a adoptat Declarația cu privire la caracterul capturat al statului, în care a indicat Procuratura Generală ca fiind o instituție capturată.