Expertul a precizat că rămășițele avionului doborât nu s-au împrăștiat pe o suprafață mare, ceea ce indică faptul că acesta nu s-a dezintegrat în aer și că era relativ „întreg” atunci când s-a lovit de sol.

„În mod tragic, trebuie să recunoaștem că la bord erau oameni încă în viață când avionul s-a prăbușit”, a declarat Soucie. „Schijele rezultate în urma exploziei rachetei antiaeriene ar fi putut penetra fuselajul și ucide câțiva pasageri, dar erau prea puține pentru a-i omorî pe toți. E greu să ne imaginăm prin ce au trecut pasagerii, după explozia rachetei”, a mai spus expertul.

Generalul român în rezervă Alexandru Grumaz a declarat, la Digi 24, că „rachetele n-au lovit avionul, au explodat lângă avion și au împroșcat cu schije avionul, din cauza aceasta s-a întâmplat acea explozie, pentru că au lovit tot rezervorul cu combustibil”.

Publicația New York Times a subliniat că „cei de la bordul aeronavei au trecut prin momente oribile în ultimele lor clipe de viață”: mai întâi, explozia rachetei, care a împrășiat schije și resturi de fuselaj în interior, apoi încercarea, fără succes, a întoarcerii avionului spre aeroport, urmată de prăbușire.