Statistica pe anul 2019 realizată de Serviciul național unic pentru pentru apelurile de urgență 112 arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate 3 175 283 apeluri. Potrivit datelor statistice, s-a constatat o medie zilnică de 8 723 de apeluri la numărul unic de urgență 112.

Apelurile de urgenţă reale reprezintă 40,9 %, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (74,6%), Poliţie (22,8%) şi Pompieri (2,6%).

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, dureri abdominale, toratice sau de spate, copil bolnav infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, în domeniul transportului și incendiile.

Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Cahul, Ungheni și Soroca.

Totodată, în această perioadă, Serviciului 112 a recepționat 13 152 de mesaje SMS de anunţare a urgenţelor.

Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe a scăzut în 2019 cu aproximativ 9 procente şi se situează la circa 59%, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.

Totodată potrivit unui comunicat în prima zi din anul 2020 la numărul unic de urgență 112 au fost recepționate 12 500 de apeluri, iar dintre acestea, aproape 8 500 nu au fost apeluri de competența Serviciului 112, ci solicitări de informații diverse, farse, apeluri efectuate din greseală, dar și apeluri injurioase.