Cercetarea mai arată faptul că utilizatorilor le pasă de soarta datelor lor. Astfel, 88% dintre cei chestionaţi sunt interesaţi dacă datele lor sunt folosite ilegal, iar 57% dintre ei ar fi speriaţi şi/sau stresaţi dacă datele financiare personale le-ar fi compromise.

În acest context, doar 45% dintre respondenţi au încredere că marile companii vor avea grijă de datele lor personale şi numai 36% cred că informaţiile lor sunt în siguranţă pe site-urile de socializare.

Cu toate acestea, o persoană din cinci (20%) nu îşi protejează conexiunea Wi-fi cu o parolă, 31% au fost de acord cu afirmaţia “Nu mi-am actualizat niciodată setările de securitate de la router-ul Wi-Fi”, iar 30% nu îşi protejează dispozitivele cu un soft de securitate.

Pe fondul acestor constatări, Kaspersky Lab lansează o versiune Beta a serviciului Audit Privacy, creat special pentru a le da utilizatorilor ocazia să afle ce informaţii despre ei există în lumea online. Noul serviciu este un instrument web care le oferă utilizatorilor control asupra datelor lor din mediul online. Consola automată reprezintă un “one stop shop’ pentru managementul datelor personale ale utilizatorilor, păstrate pe diferite site-uri şi resurse. Privacy Audit este disponibil în versiune Beta în Marea Britanie, urmând ca, în 2019, să fie lansat în mai multe ţări.

Kaspersky Lab a solicitat companiei Arlington Research să întreprindă cercetări în Europa pentru a explora conştientizarea, cunoaşterea şi percepţiile asupra datelor private. Arlington Research a efectuat un sondaj online în şapte ţări: Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Spania, Republica Cehă şi Slovacia.

Pe parcursul cercetării au fost realizate 2.002 de interviuri în Marea Britanie, 1.004 în Spania, 1.002 în Germania, 1.001 în Franţa, 1.000 în Italia, 501 în Republica Cehă şi 500 în Slovacia. Baza respondenţilor din fiecare ţară a constat din adulţi în vârstă de cel puţin 18 ani şi au fost aplicate cote reprezentative la nivel naţional pentru sex, vârstă şi regiune.