Acţiunile companiei au scăzut vineri cu 8,3%, cel mai mult în trei luni, după ce Unilever, una din companiile cu cele mai mari investiţii de publicitate din lume, s-a alăturat altor mărci pentru a boicota reclamele pe reţeaua socială. Unilever a anunțat că nu va mai cheltui bani cu publicitatea pe Facebook în acest an.

Valoarea Facebook a scăzut cu 56 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă şi a dus valoarea netă până la 82,3 miliarde de dolari, potrivit Indexului Bloomberg Billionaires.

Acest lucru l-a mutat şi pe directorul executiv Facebook cu o treaptă mai jos, pe locul patru, depăşit de şeful Louis Vuitton, Bernard Arnault, care a urcat pe locul trei în topul celor mai bogaţi oameni din lume, împreună cu Jeff Bezos şi Bill Gates.

Mai multe companii mari, de la Verizon Communications Inc. până la Hershey Co., au oprit reclamele pe reţelele sociale, după ce criticii au spus că Facebook nu a reuşit să asigure o verificare corectă a dezinformărilor pe platformă. Coca-Cola Co. a declarat că va întrerupe toată publicitatea plătită pe toate platformele de socializare timp de cel puţin 30 de zile.

Zuckerberg a răspuns vineri criticilor tot mai mari în legătură cu dezinformarea de pe Facebook, anunţând că va eticheta toate postările legate de vot cu un link care încurajează utilizatorii să se uite la noul său centru de informare a alegătorilor.