„După cum am anunțat săptămâna trecută, când Parlamentul a decis în lipsa mea să voteze ridicarea imunității mele de deputat, am revenit în țară. Ca să spulber orice insinuare în adresa mea privind cauza plecării, mă repet, nu am motive să mă ascund, să nu mă prezint la Procuratură sau să refuz să ofer explicații. Toate acțiunile mele legate de Aeroportul Internațional Chișinău au fost absolut legale și sunt gata să argumentez această poziție ori de câte ori va fi cazul, atât la organele de anchetă, cât și opiniei publice”, a anunțat Jardan pe contul său de Facebook.

Săptămâna trecută, Parlamentul a aprobat solicitarea procurorului general interimar, Dumitru Robu, privind ridicarea imunității deputatului Partidului Șor, Petru Jardan.

Potrivit lui Robu, procurorii au acumulat probe care indică bănuiala rezonabilă că, în perioada anului 2013, în interesul unui grup criminal organizat condus de Ilan Șor, de comun acord cu membrii comisiei de concurs, prin depășirea atribuțiilor de serviciu, Petru Jardan a creat condiții pentru preluarea controlului Aeroportului Internațional Chișinău de către agentul economic creat și afiliat de grupul criminal organizat.

Totodată, Petru Jardan urmează să fie cercetat pentru spălare de bani în proporții deosebit de mari în interesul grupului criminal organizat.

Procuratura Generală a anunțat că, pentru efectuarea investigațiilor pe acest caz, procurorii au pornit mai multe cauze penale în care figurează mai multe persoane, inclusiv deputații Petru Jardan, Vladimir Cebotari, Ilan Șor, precum și alte persoane.

Astfel, investigația are în vizor acțiunile unui grup de persoane din care făcea parte și deputatul Petru Jardan. Acesta, în perioada 2012-2014, atunci când deținea funcția de director interimar al Aeroportului Internațional Chișinău a comis abuz de serviciu, prin faptul că a creat condițiile necesare pentru concesionarea Aeroportului.

Mai mult, pe când era membru al Grupului de lucru pentru elaborarea studiului de fezabilitate al acestui parteneriat public-privat, deputatul a acționat în interesul unui grup criminal organizat și a indicat condiții de concesionare în defavoarea statului.

Aceasta a inclus și păstrarea taxei de modernizare de 9 euro per pasager la plecare pentru concesionar, dar și necesitatea selectării concesionarului prin concurs închis.