Facebook, care deține Instagram, a interzis de mult ca producătorii să cumpere reclame pentru aceste tipuri de produse, dar există o lacună, în sensul că promoțiile influencerilor nu erau supuse acelorași reguli.

Anunțul înseamnă că influencerii vor pierde o sursă de venit, Instagram anunțând că demersul va începe „în săptămânile următoare”. Este prima dată când compania intervine în conținutul sponsorizat difuzat de influenceri.

În aceeași postare, Instagram a anunțat că lansează mai multe instrumente care vor permite ca utilizatorii să colaboreze direct cu agențiile de publicitate în privința rezultatelor campaniilor publicitare.

Instagram pare să aplice o strategie pentru a determina companiile să folosească publicitatea în locul influencerilor, care negociază direct cu beneficiarii anunțurilor.

Mișcarea Instagram vine după ce Advertising Standards Authority (ASA), un grup din industria de publicitate din Marea Britanie care stabilește linii directoare pentru corporațiile ce au sediul acolo, a interzis patru firme de țigări electroncie să își promoveze produsele pe paginile publice de Instagram.