Directorul companiei a informat ministrul că lucrările au început în 2018, iar până la 1 iulie 2020, din volumul total, au fost executate doar 15% din lucrări. Întârzierile au fost cauzate de dificultățile în obținerea argilei din cariera s. Cornești, pentru construcția terasamentului drumului, se arată în comunicat.

„Odată cu soluționarea problemei accesului la gropile de împrumut, lucrările de construcție a rambleurilor, podurilor, digurilor vor fi reluate și finalizate fără tergiversări. Este important să construim drumuri calitative și durabile în fiecare localitate”, a spus Sergiu Railean.

Construcția drumului R1 pe segmentul localității Bahmut este realizată de compania Rutador SRL și, conform termenilor contractuali, lucrările vor fi finalizate până în luna mai 2021. Valoarea totală a contractului este de circa 5 milioane de euro, bani acordați sub formă de grant de către Comisia Europeană, prin intermediul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

La inițiativa Ministerului Economiei și Infrastructurii, Parlamentul a adoptat, la 12 iunie, modificarea articolului 74 al Codului Funciar privind gropile de împrumut. Astfel, au putut fi reluate și intensificate lucrările la drumurile R26 (Cimișlia), M3 (Chișinău – Comrat – Giurgiulești) și R30 (Anenii Noi – Căușeni – Tudora).